C O   Ž I V O T   D A L  . . .   a  V Z A L

Zamyšlení a rozhovory o věcech

kolem nás...

...ale i o samotném smyslu života...


Výklady svatých písem

czechfreepress.cz

Pochopili ve Vatikánu biblický text správně?

Miroslav Suja

Cizincem mezi Izraelci se rozuměl někdo, kdo preferoval monoteismus před primitivní modloslužbou. Kdo z nich by nerespektoval autoritu izraelských vůdců, nebo dokonce naváděl k modloslužbě, byl potrestán smrtí. (V.Moj.13,7-10) Žádnému cizinci nebylo dovoleno praktikovat uprostřed společnosti Izraele pohanské rituály. Starozákonní praxe v integraci cizinců do společnosti se opakovala rovněž v prvním století církve: „Už nejste cizinci a přistěhovalci, máte p r á v o Božího lidu a patříte k Boží rodině“, těmito slovy ubezpečil apoštol Pavel věřící z pohanů (Ef.2,19)

O muslimských přistěhovalcích v Evropě se tvrdí, že první poválečná generace se celkem úspěšně integrovala, zatímco druhá a třetí generace je problematická. Možná se zapomíná, že radikalizace muslimů začala revolucí v Íránu. Ajatollah Chomejní vyzval v roce 1979 všechny muslimy ke svaté válce proti všem ne-muslimům. Tím vyloučil jakoukoli integraci muslimů.

Z uvedeného plyne, že papežské poselství je nepochopením biblického textu. Je docela možné, že zveřejněným poselstvím se Vatikán snaží ochránit své věřící v islámských zemích, ale k tomu účelu použil nevhodný biblický text. Dnešní muslimští přistěhovalci se neztotožňují s vírou svých hostitelů, jako tomu bylo v tehdejší izraelské a novozákonní společnosti, ale jejich cílem je vnutit hostitelským zemím své primitivní, násilné náboženské rituály.

Kdyby se muslimským imigrantům opravdu jednalo o nalezení bezpečné země, našli by mezi souvěrci v Saúdské Arábii statisíce připravených stanů, ale to by znamenalo „nošení dříví do lesa.“ V plánech islámských vůdců je přece islamizace celého neislámského světa, jinak nenastane všeobecný islámský ráj.

Papežské poselství proto není jen nebiblické, ale je trapné a pro Evropu velice nebezpečné!

Připomnělo mi to nepochopení biblického textu jedním církevním kazatelem, který vysvětloval své návštěvy ve věznicích biblickým textem „Pamatujte na vězně…“ (Žid.13,3) Přitom je zřejmé, že apoštol Pavel měl na mysli jen vězně, odsouzené za hlásání evangelia.